Asta

Mitt liv bakom kameralinsen.

Finally friday!

Publicerad 2015-01-30 21:55:15 i random, skola/plugg, vardag,

Hallå där blåbär! För er som har missat det, så är det fredag idag! Ursäkta för dålig uppdatering, men det har bara inte blivit av.. Eller jag vet inte, men huvudsaken är att jag bloggar någonting i varje fall!
 
Idag har jag varit i skolan som vanligt. Jag hade ett ganska jobbigt grammatikprov i svenska idag också, men det är skönt att det är över nu. Vi skulle kunna en massa stavningsregler mm utantill! Jag tycker jag klarade av det ganska bra, jag svarade på allting och jag tror jag bara kommer att få några få fel. Förhoppningsvis får jag ett B!
 
I tisdags btw så red jag Bente och det gick inte så jättebra, men det kan bero på att jag är ganska van vid Jack. Bente är inte så lik Jack som man tror... Jaja, jag ramlade inte av och vi kommer över hindrena.
 
I onsdags såg jag The Hunger Games - Mockingjay part 1 med min pappa. Den filmen är FÖR bra! Grymma skådespelare och grym film helt enkelt! Självklart har de ju inte tagit med allting som står i boken, men det måste folk förstå att man inte kan göra. Om man gjorde det skulle filmen bli på tok för lång och ingen skulle orka se på hela filmen heller... I varje fall får filmen helt klart 10/10! (The Hunger Games får 9/1 och The Hunger Games Catching Fire får också 9/10) Jag längtar jättemycket tills part 2 kommer ut, och det är typ ett år kvar... :(
 
Imorgon kommer jag att vara i stallet, rida, äta, andas, gå, fota och sköta och det ska nog bli kuuuul! Jag vet inte vem jag kommer få eller vem jag vill rida. Det spelar faktiskt inte så stor roll. Klart att det skulle vara kul att rida Jack, men som sagt så spelar det ingen roll. :)
 
Nästa vecka har jag nationella prov i svenska (på mån-, tis-, och onsdag) och det är jag faktiskt konstigt nog ganska taggad på... Jag har ingen aning varför. Visst, jag tycker om svenska, men inte om prov! Så det är lite skumt, men ändå bra antar jag. Jag kommer förresten få ta med min egna dator att skriva på och det är ganska nice. Jag tycker nämligen inte om skolans datorer, så då är det bra att jag slipper dem. Jag tycker inte heller om att skriva för hand, och det beror på att jag tycker att jag skriver fult och ojämnt, hahah. Jag är för van vid att alla bokstäver ser exakt likadana ut, som på datorer/mobiler/böcker mm. :))
 
Gammal bild på världens finaste tjej ♥

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Asta S

Hwj...hej* Jag är en tolvåring som äger en kamera (Canon SX500 IS) och en dator. Jag tycker om att bl.a. redigera, fota, rida, sköta, blogga och att vara med kompisar. På den här bloggen kommer jag bland annat lägga upp bilder jag tagit, citat, om hästar, min vardag och... Ja, det är nog bara det. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela