Asta

Mitt liv bakom kameralinsen.

Tagga tävling imorgon!

Publicerad 2015-01-24 18:27:10 i hästar, kompisar, ridning, tävling, vardag,

Tjenixen! Idag har jag varit i stallet heeela dagen. Jag kom dit typ 9.30 (jag rider 10.00) och åkte hem sen typ 16.50 ungefär.
Imorse red jag Jack och det gick väl helt okej. Det var ganska kallt idag så många ponnyer var extra pigga. Vi började självklart med att skritta på fyrkantsspåret, sedan fick vi rida självständigt i båda varven och i skritt och trav. Det gick bra bara att jag är så okreativ när det kommer till att rida självständigt.. :(( Sedan så skulle vi göra skänkelvikning på hörnlinjen och sedan fatta galopp och galoppera en bit. Det gick mindre bra... Vissa (bl.a Jack) blev lite hypade över att få galoppera så det gick ''liiite'' fortare än en fin och samlad galopp hehe, men vad ska man göra? Är han pigg kan han lika gärna få springa av sig lite, speciellt nu när jag ska tävla imorgon!
USEK-Thea och USEK-Fanny hade anordnat pulkaåkning lite spontant i typ förrgår eller något, så det var jag, Clara, Sanne, Sandra, Märtha, Ludwig och Ingrid med på. Det var jättekul bara att jag inte hade några täckbyxor, så det blev ganska kallt och då blev jag ledsen.. :(( Fast vi fick varmchoklad efteråt så då blev jag glad igen! :D
Typ en timme efter pulkaåkningen var det samling inför hopptävlingen imorgon. Vi byggde banan osv och det var kul. Jag ska tävla A0/A0 denna gång vilket innebär att om man hoppar grundomgången felfritt så får man hoppa omhoppningsbanan på tid. Den som har snabbast tid vinner! Grundomgångsbanan är ganska enkel tycker jag, det är bara fyran som är lite klurig för mig och Jack. Jag är rädd att han ska tro att hindret är 70 eftersom det är en oxer med 4 bommar och då ser hindret högre ut.. (Han har lite dåligt självförtroende och vågar tyvärr inte hoppa 70 cm eller högre, och ibland kan han få för sig att 60-65 cm är 70) Jaja, det ska gå bra ändå. VI SKA VINNA!
 
Jag tog också några bilder idag. Tyvärr var det bara 2 hästbilder som blev bra, och de var när Frida gjorde godisminen. Jag tog bild på det snöiga staketet och de bilderna blev ganska bra. Jag lägger nog upp dem senare idag eller imorgon!
 
Gammal bild som Basma M har tagit :)

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-24 23:12:59

lycka till!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Asta S

Hwj...hej* Jag är en tolvåring som äger en kamera (Canon SX500 IS) och en dator. Jag tycker om att bl.a. redigera, fota, rida, sköta, blogga och att vara med kompisar. På den här bloggen kommer jag bland annat lägga upp bilder jag tagit, citat, om hästar, min vardag och... Ja, det är nog bara det. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela